Co se děje za filmovými kamerami je často stejně tak fantastické a bizarní, jako to, co se natáčí před nimi. Pojďme se společně podívat na 5 zákulisních tajemství Nové generace, které představují vynalézavost tehdejší televizní magie.
Posuvné dveře
Posuvné dveře patří zcela určitě k jednomu z ikonických symbolů Star Treku. Všichni známe jejich charakteristický zvuk „Ššššššš“, ten byl však přidán až v postprodukci. Původní zvuk byl natolik rušivý a hlasitý, že herci samotní nebyli slyšet. Proto prakticky vždy, když někdo vchází nebo vychází ze dveří, nezaznívá žádný dialog.
Worf a jeho čelní hřebeny
Klingoni a jejich čelní hřebeny jsou stále jablkem sváru mnoha trekkies po celém světě. Poměrně zajímavé a logické vysvětlení ze seriálu Enteprise však padlo po první epizodě Discovery. Nicméně my se tu zcela určitě dohadovat nechceme – změna vzhledu nadporučíka Worfa je prozaičtější: Worfovu hlavu, resp protetickou masku, někdo mezi první a druhou sezónou ukradl. Neví se kdo to mohl být, ale spekuluje se, že si členové produkce vzali pár suvenýrů, když už předpokládali, že natáčení seriálu nebude pokračovat. (Změna, které si málokdo všiml, že? 🙂 )
Spánek na place
Práce celého štábu byla poměrně hektická. Denně obnášela 16 až 18 hodin náročného soustředění a upřené pozornosti. LeVar Burton, představitel Geordiho La Forge, tak využíval svého vizoru k tomu, aby si občas a nepozorovaně zdříml. Jelikož ho jeho role v první sezóně zavedla převážně na můstek s pouhým minimem dialogů, často zavíral oči, aby si dopřál několik kýžených minut spánku. Zajímavostí je, že LeVar nyní propůjčuje svůj hlas aplikaci Calm, kde vypráví příběhy o průzkumu vesmíru tak, aby vám i dětem pomohály usnout.
Gene Roddenberry
Asi není žádným tajemstvím, že vztahy mezi tvůrčím týmem Původní série a producenty té nové byly komplikované a občas i dost napjaté. Sám Roddenberry se zhoršujícím se zdravotním stavem musel nakonec práci s herci a klíčovým obsazením filmů 5 a 6 vynechat.
Jinak tomu bylo ale s herci v Nové generaci, kde si navzdory s problémy se scénáristy vytvořil rodinné vztahy se všemi členy hlavního obsazení. V pauzách mezi natáčením je povzbuzoval a dával jim své typy na to, jak by se mohla jejich postava dále rozvíjet. To platilo zejména pro Jonathana Frakese, se kterým Roddenberry strávil spoustu času.
Hvězdy byly jako skutečné
Nástup filmových efektů v Původní sérii bylo to, co Star Trek odlišovalo a oživovalo. Efekty byly skvělé, ale neuvěřitelně časově náročné a na logistiku televizního pořadu, jehož epizody šly jedna za druhou v rychlém sledu, komplikované. Gene Roddenberry byl donucen dělat významné kompromisy ve své původní vizi čistě proto, že na jejich realizaci nebyl rozpočet. Zkuste si odpovědět na otázku, kolik místností mělo na původní Enterprise okna?
S generací novou nastala obrovská změna. Greenscreeny a klíčování skýtali neuvěřitelné nové možnosti. Navíc bylo vše mnohem rychlejší. Mimozemské světy a prostorové anomálie bylo tak najednou snadné vizualizovat. Přirozeně se tak dá předpokládat, že i vesmír za okny byl tvořen pomocí greenscreenu, není tomu ale tak ve všech případech. Vemír za okny kapitánovy pracovny a konferenční místnosti byl tvořen těžkou černou oponou s malými, stříbrnými a třpytivými kousky kovu. Teprve pokud bylo potřeba nějaké dynamičtější pozadí, tak se před černou oponu spustilo zelené plátno. Všimněte si, že se hvězdy v první řadě TNG nepohybují vůbec, protože závěs byl pro pohyblivé válce moc těžký.
Pokračování příště...
Zapojte se do diskuse