Minulý týden doběhla ve stínu celosvětové pandemie 1. řada dlouho očekávaného seriálu Picard, který jako první Star Trek po 17 letech představil budoucnost po posledním filmu s názvem Nemesis. Je to budoucnost jiná, než si asi většina z nás představovala – žádné velkodušné poselství o lepší než dobré budoucnosti se nekonalo – ale jde o skutečně už jen o soudobou a jednu z mnoha nabízených space oper, nebo je Star Trek pořád někde jinde? To a mnohem víc v dnešním poslední hodnocení sezóny 😉
Krychle ve vodě, která dostala cenu houseboat roku, nabízí vchod přímo ze souše, a to přesně do nejstrategičtějších míst, kde se všichni zdržují, přestože na onom místě vůbec nic strategického není. Bylo by, kdyby byl vstup hlídaný, ale není. Myslím, že tady trošku selhalo měřítko krychle.
Zavřený JL svádí intelektuální bitvy se Soji, která ale nerozhodnou hraje velmi dobře. Celou dobu nemám problém uvěřit, že opravdu neví, co chce. Narissa (ano, tak se tak Romulanka jmenuje) a Narek kují pikle a Raffi s Chrisem opravují loď za pomoci vše-udělátka, co dle jejich vlastních slov nedává smysl. Nicméně telepatický holo-replikátor (můj pracovní název) zafungoval na jedničku a La Sirena je znovu schopná všeho.
Přijde vám, že co obvykle vydalo na jeden odstavec teď smrskávám do jednoho s dalšími čtyřmi věcmi? Tak to vám nepřijde. Děj najednou ubíhá zhruba dvojnásobným tempem a je vidět, jak celému konceptu ubližuje pouhopouhých 10 částí.
Ve zkratce dál: Opět nikdo neví, co se honí Agnes v hlavě, ale na rozdíl od její předchozí dějové linky na 8 epizod se toto vyřeší za 5 minut. Ale není čas – Narek už klepe na sklo Sireny s tím, že mění strany. Nebo vlastně nemění, ale... mění. Ale neberte mě špatně, ono to dává jasný smysl, jen je to všechno hodně narychlo.
Narek u planoucího ohně pronese dvě zajímavé věci:
- Jednak si myslí, že romulanské legendy o Ničiteli jsou ve skutečnosti ústně předávaným záznamem historie...
- Druhak je přesvědčen o tom, že se historie jako taková udála trochu jinak, což mně osobně přijde nesmírně zajímavé. Zmínil „romulanské předky, kteří osídlili Vulkán“. Že by náznak nové, mnohem hlubší a starší mytologie, kde by se „ti, kdož kráčí pod křídlem dravce“ jen vraceli ke svým kořenům? Takové hledání 13. kmene, že ano?
Líbí se mi, že se nikterak nepatlali v tom, kdo je ve skutečnosti Sutra, a že se tahle linie s Lorem v sukních vyřešila ještě dřív, než se vůbec stihla objevit na scéně. Soong Sutru elegantně vypnul a je pokoj. Jenže proč vlastně nevypnul i Soji a nechal ji nerušeně dál pokračovat? Nechával volný průchod darwinismu? Soji každopádně pokusy o zastavení zahájení vysílání majáku neutralizuje.
Narissa mezitím (ne)umírá nohou Sedmé z devíti – dole v průrvě se leskne vodní hladina – a na orbitě se startuje bitva tří flotil, nebo dvou flotil, či vlastně jedné flotily a geneticky upraveného zahradnictví; ale vizuálně to vypadá velice pěkně. Choreografie té bitvy připomíná poslední díl 2. řady Discovery – je opět velice přehledná a hlavně dosvícená.
Vzpomínka na Picardův manévr má své místo, ale měli ji vzít, připomenout a zahodit. Nedělat z telepatického holo-replikátoru něco víc, než čím je. <- Tohle si někam vytesám 🙂 Nabídka obětování vlastního života je heroická, byť v 94 letech je z principu napůl neupřímná. Generálce Oh řekli sice minule i na romulanském můstku komodore, ale to decentně přejdeme 😉 Tamlyn Tomita je prostě skvělá herečka a navíc sci-fi matadorka – jako nadporučici Laurel Takašimu jsme ji viděli už v pilotu Babylonu 5 před – teď se něčeho chytněte – 27 lety!
Tato pauza stačila, aby dochvátala Hvězdná flotila s flotilou bitevních křižníků od Johna Eavse, strukturálně vycházející ze třídy Sovereign. Hlavní výtkou půlky internetu bylo, že se zmáčklo Ctrl+C a V a vytvořil se tak celý svaz asi dvou stovek lodí, ale není to tak. Když si záběry pauznete a podíváte se zblízka, uvidíte hned několik tříd lodí. Některé mají jen jiné gondoly, než Zheng He, ale jiné mají i jinak tvarovaný trup. Zároveň se zdá, že Flotila dokázala aplikovat technologii ablativního pancéřování, kterou si z budoucnosti přivezl Voyager.
A samozřejmě kapitán Will Riker a s ním i můstek i Zheng He! Poprvé nám, byť na pozadí, zaznívá celá klasická melodie Jerryho Godsmithe a jako třešnička na dortu je zmíněna Algeronská dohoda. (viz 2311: Hadi v rozvalinách) Za zmínku stojí i designy romulanských tříd lodí, i když opět platí, že nějaký ten D'Deridex by rozhodně nezaškodil. Přecijen takové Excelsiory sloužily vlastně víc než 100 let.
Soji mezitím zprovoznila maják a průchod za hranici subprostoru se otevírá i s velice nepěknými techno stonožkami uvnitř, lapajícími po normálním prostoru.
Na Jean-Luca je to všechno vypětí už přespříliš a v poměrně nevhodnou dobu k ději (ale vhodnou k dramatu) umírá. Jeho neprůstřelný argument, že kdyby Hvězdná flotila chtěla syntetiky opět zastavit, střílela by na ně spolu s Romulany, je ovšem bravurní! Za mě highlight celé epizody. Samozřejmě společně se znechucenou tváří Oh a laskavým a hrdým úsměvem Willa Rikera. Dala se zápletka vyřešit ještě o něco více „startrekověji“? Ne.
Dostáváme 1/4 hodinku děje navíc, a to je moc dobře. Je čas na uklidnění akce, na dohru. Je to přesně ta čtvrthodinka, které se tragicky nedostávalo konci Voyageru. Jen to i tak chtělo ještě o pár minut protáhnout... Takhle totiž není úplně zřejmé kolik času vlastně uplynulo mezi úmrtím JL a úplným koncem epizody. Díky twitteru tvůrců ale víme, že to byly 3 týdny, tedy dost času na to, aby si Agnes našla právníka, zrušil se zákaz umělých forem života, atd...
Dojemné loučení s fyzickým Jean-Lucem odhaluje poměrně velké překvapení, a to Datovo živoucí vědomí, které předtím nahrál do B-4. Formou ne nepodobnou konci Clarkeova vesmírného eposu 2001 – Vesmírná odysea tak dostáváme definitivní tečku za Nemesis a celým příběhem Soongových androidů; jen abychom ale vzápětí dostali jeho zcela novou kapitolu. 1+1 dalo dohromady 2 a Jean-Luc ožívá. Ale ožívá vkusně – dostal k dobru to, čeho by se dožil bez oné mozkové abnormality. A hlavně je na to prostě čas... To je obrovská deviza této epizody.
Jaká ohromná a krásná alegorie za celým životem androida Data je nám tu prezentována... Projev jeho kapitána a nejbližšího přítele doplněný zpěvem oblíbené písně z úst jeho dcery. Pokud toto někoho nedojalo, nemá srdce.
A 1. řada končí čistě v duchu Nové generace. Posádka je kompletní, vztahy mezi ní jsou vytvořené, dokonce hned dva nám tu jiskří 😉 a můžeme se tak vydat na cestu za poznáním nových světů a nových civilizací a odvážně se pustit tam, kam se dosud nikdo nevydal...
Jen těch dalších 16 epizod z regulérní startrekové řady mi tu jaksi chybí 🙂
100 %
(Na nedořešené otázky, jako například co se stalo s Narekem, věříme, že odpoví řada 2.)
A víte, co vás čeká teď?
Teď vás čeká rewatch Voyageru!
A chystáme se na vás hned dva s dvojí sadou hodnocení a nemilosrdných komentářů! 😉
Diskuse k článku
60 procent, konec hodně špatný a klišoidní a celá zápletka první série by se klidně dala zkrátit na 7-8 aby to nebylo zbytečně tak utahané! Za me nakonec první série celkem zklamání, čekal jsem. Něco jiného než takové vyvrcholení s nudnou zápletkou a smrti JL a směšné znovuoživení v podobě syntetika!
Musím říct, že by mi to přišlo směšné v momentě, kdy by ho začali digitálně omlazovat a přišel by o mortalitu podobně jako Dat v TNG. Takhle mi to vlastně paradoxně nevadí…
Taki hlavně vadí celá to vyvrcholení kdy k planetě přiletí 200 románských lodi, pak tam směšně přiletí flotila pod velením Rikera a udělá BuBUBu a romulani stáhnou půlky a zbaběle jen tak odletí a pár sekund potom odletí i lodě hvězdné flotily místo aby se tam nějakou dobu zůstaly a ujistili se že se romulani nevrátí a ještě debilnejší scenaristicky lapsus je smrt JL jen proto aby ho inkarnovali jako androida! Prostě celou základní linku první série musel tvořit scénárista po lobotomii!
Poslední větu z komentáře jsem odstranil a podobné nenávistné komenty tu už nechci vidět.
Tímhle bych označil symbolický vrchol této série. 90%! Za mě nejlepší díl hned po 7. a 1. Souhlasím i s autorem článku, něco podobného mi chybělo i ve Voyageru, možná záměr tvůrců, způsob jak nás donutit šáhnout po knihách.
Nejhorší obavy z 9. se nevyplnili, tvůrci nezašli příliš daleko a vypadá to že i haněná Federace není zas tak špatná. Jen by mě zajímalo kdo nahradil šéfa bezpečnosti flotily po otevřené zradě komodorky Ohm?
K nové lodi Sireny, bavíme se o corvetě s meziplanetárním pohodem? Proti „gigantům“ třídy Sovering je prťavoučká. Stejně tak odpovídá i posádka okleštěná až na samotnou kost.
Bohužel seriál má spoustu technických chyb, i nedodělávek například, (pád krychle na planetu, podobný šutříček před dávnou dobou vyhladil dinosaury). Je tu mnoho věcí u kterých kroutím hlavou a raději je vypouštím do pozadí, z mého pohledu příliš akční a rychlé tempo, bohužel s posádkou kde mi přirostl k srdci jenom Picárd, nový pilot lodi, obětavý romulanský šermíř, (vážně nemám pamět na jména), a tím i seznam končí.
Dokonalejší rozloučení s Datem a nejlepší tečkou za TNG si tento seriál zaslouží velký potlesk. Hodně dojemné, procítěné a intenzivní. Ale jako rozjezd nové série? U svaté Země, jen to ne!
P.s. schválně přiznejte se, kdo do poslední chvíle čekal oživení Data a hrdinou smrt Picárda přesně v jeho duchu posledního velkého činu při záchraně galaxie a předání štafety mladším důstojníkům?
„Jen by mě zajímalo kdo nahradil šéfa bezpečnosti flotily po otevřené zradě komodorky Ohm?“
To se obávám, že se asi nedozvíme. Při 26 epizodách, nebo alespoň dvaceti, je šance vysvětlit kde co, ale na ploše deseti se asi budeme muset spokojit s tím, že je odhalena. Jinak ale chystáme spoustu otázek na a odpovědí přímo od Michala Chabona 😉
Díky. S hodnocením a shrnutím víceméně souhlasím. Pokud se to někomu nelíbilo, tak asi byla chyba v přehnaném očekávání anebo neznalosti světa TNG, DS9 a VOY, a následující… např. kdo viděl filmy, četl knihy, dává tohle všechno celkem slušný smysl. Druhá řada asi bude zpožděna celou tou situací kolem pandemie, ale i tak se už teď moc těším na pokračování. Škoda jen těch 10 dílů… Byla to parádní jízda a moc fajn opět vidět v akci JL, Rikera, Sedmou a ostatní. Z nových postav se mi moc líbil kapitán Sirény Rios, jeho představitel se mě zaujal už v Salvation, kterou bohužel uťali, což je jistě škoda… Ps. Pro notorické optimisty / pesimisty, včera premiéra Disco Trisco v CZ na Primě, hmm… a pořád je to ta stejná slátanina! Picard je prostě jen jeden!
„Druhá řada asi bude zpožděna celou tou situací kolem pandemie“
Snad ne o moc. Mají to skvěle rozjeté, by by velká škoda, kdyby do toho hodil vidle virus.
Za mě jsem nebyl zklamán vyvrcholením seriálu, ale spíš proto, že moje očekávání nebyli úplně přehnané. Zklamáín jsem byl ovšem vzkříšením kapitána JL. Přišlo mi, že kdyby ho nechali v klidu odejít (třeba i s pokusem o uchování mysli), tak by to vzhledem k Patrickově věku bylo šťastnější řešení, představoval bych si druhoun sérii v podobě vesmírné lodě nové třídy (ano třída Picard by byla hezká), třeba i s dalším skokem do budoucna. Takhle se bude blbě vysvětlovat, když nedej bože nebude moci Patrick pokračovat v natáčení, jak a co se stalo a ukončovat seriál. přeci jen seriál (už z principu dle názvu) založený na 94-letém herci je vcelku slušný hazard. pro současný „Hollywood“ až neuvěřitelný. Ukončení datovy linky ovšem výborné. Zajímalo by mě, co si tvůrci chystají na season 2.
Patricku Stewartovi bude letos 80 let. 94 let má postava JLP
Jojo, moje chyba. Ale i tak to riziko samosebou je 🙂
Já jsem velmi spokojený. Na Star treku jsem vyrůstal. Každý týden, v 16:45, čt1…. . Mě tedy spíše vyhovoval ten koncept 1 díl-jeden příběh. Tyhle x dílné nejsou můj šálek kávy. Nakonec je problém všechny dějové linky ve finále uzavřít. Viz. osud Nareka. Vyčetl jsem, že ho měla „odvézt“ Flotila. Takže buď uteče, nebo bude „pracovat“ pro Federaci coby agent. Je to dobrá postava, scénárista má mnoho možností.
Smrt Data jsem pochopitelně oplakal, a to několikrát :-.) A na začátku, ta partie Picard-Dat. Kdy Picard řekne něco v tom smyslu, že nechce aby ta hra skončila…. . Těším se na 2. sezonu.
Osud Nareka..
A co teprve my, co vyrostli na Treku na v neděli v 18:25 na Nově a jinak denně na SAT.1 😉 Připadám si starý 😀
Koncept jednoho příběhu na díl alespoň částečně zachovala Discovery, byť asi i tam to teď vezme za své. A je to škoda. K Treku tenhle formát neodmyslitelně patří.
O tom, že PICARD bude budit kontroverze, nebylo pochyb. Osobně jsem si první tři epizody užil a byl jsem přesvědčen, že jsem dostal, co jsem očekával … no a pak už jsem měl jen hrůzu v očích a v hlavě „WHY?“. Mám rád sci-fi oddechovky, i propracované space opery. Stejně mám rád ST, SG, BG, The Orville nebo pro mne současný top seriál The Expanse. Nevyhledávám low sci-fi typu Andromeda, Killjoys, Dark Metter …
O PICARDOVI bylo hodně věcí řečeno dopředu (i když to bylo trošku tajemné), takže si fanouškové podle těchto informací udělali základní očekávání, co je čeká. Já si pamatuji hlavně dvě informace.
1. Picard nebude pokračování TNG a
2. krom Data a Sedmé se zde neobjeví žádné postavy z minulosti a už vůbec žádné cameo role.
A mé očekávání?
No, když o tom teď přemýšlím, tak jsem asi ty očekávání měl nereálné. Osobně mne nezaujaly Calvin time filmy a na DCS jsem se kouknul pouze s přeskakováním. Nejde o to, že se odkloňují od toho, co bylo ustálené v minulých dobách, ale prostě mne to nebavilo. A proč? Moc efektů, odlesků, výplňkových textů nesmyslných zvratů, které postrádaly logiku a v neposlední řadě mne herci nepřesvědčili svými výkony. Výjimkou jsou Lorca a Pike z DCS, ty byly po celou dobu konzistentní. Takže cože jsem to očekával od PICARDA? Moderní sci-fi, které se posune mimo ST klišé a začne tvořit nové pojetí, které bude čerpat z podstaty ST. Výsledek? No holt to nevyšlo, a asi se musím smířit s tím (i podle reakce velké části fanoušků), že bych ST chtěl vidět v podobě, o kterou by asi měli zájem jen minoritní diváci. Nesouhlasím s tvrzením, že předchozí série byly bezchybné, že zde nebyly logické, technické a kontinuální chyby. Ale byl zde jasně vymezený etický rámec a byla zachována filozofická celistvost kontinuita utopie ST. DSC toto úplně shodila a podle mého PICARD se to snaží zachránit proslovy JL.
V čem mne Picard zaujal?
První 3 epizody byly celkově zajímavé – dobře rozehraný děj a postavy, které byly (nebo se v té chvíli zdáli) zajímavé. Riosovy hologramy. No, a nakonec i Will a Dat. I když v tomto směru jsem spíše rozpolcený, protože to byl cílený nízký útok na sentiment.
V čem mám podstatný problém?
1. Střih.
V příběhu chybí mnoho detailů, u kterých se musíte rozhodovat, jak se asi událi. Může to být záměr a způsob vypravování, ale na mne to působí, jako kdyby se scénáristům příběh rozpadal a nevěděli, jak ho dát dohromady. A klíčové momenty a boje jsou chudé a přímočaré.
2. Cameo, mtvolky a zbytečné odkazy na předchozí série.
Osobně mne už v knižním relaunch TNG irituje fakt, jak autoři nakládají s postavami z doby předchozí. V Pichardovi to mám stejné … smrt Icheba, Meddoxe i Tima byla zpracovaná bezvýznamně. Odkazy typu Picardův manévr, engage, We are borg … tu působí dost strnule a jsou naroubované na efekt.
3. Divné postavy?
– Narek a Nariss – incestní sourozenci?
– Dr. Jurati – slaboch a psychicky narušená osobnost, která po jednom splynutí mysli jen tak zavraždí svého bývalého partnera a kolegu?
– Raffi Musiker – feťák a alkoholik?
– Elnor – romulansky elfský samuraj, který tam běhá jako „štěně“ a pronáší „Please, my friend. Choose to live“ a nebo brečí.
– Dr. Altan Inigo Soong – ach jo, další Soong
4. Nevyužité postavy a prostředí.
Potenciál některých postav je natolik nevyužitý, že člověk přemýšlí, proč tam vůbec jsou.
– Elnor – čekal jsem, že mu dají prostor, aby se alespoň v jednom souboji naplno rozjel se svojí katanou. Bohužel.
– Sedmá z devíti a borgská krychle – tak krom, že se tam Sedmá objevila jako space Fenris Rangers, odrovnala dva záporáky, tak se připojila úplně zbytečně k borgské krychli, a žuchla s ní na planetu … a toť vše …
– Zhaban a Laris – škoda, že dostali prostor jen v prvních třech dílech. A co se s nimi vlastně stalo dál?
– Osada syntetiků – „androidí hypíci“?
5. Zavádějící a podle mého nesmyslné
– Agnes se objeví těsně po útoku Romulanů a nikomu to nepřijde divné. Ani Zhabanovi a Laris? Ani dodatečně.
– Agnes zavraždí Maddoxe před zraky zdravotního hologramu a nikdo to neřeší. Biololůžko řve přes celou ošetřovnu, která je na doslech od můstku Sirény.
– Picard tleská ožralé Raffi, když jim zajistí přístup na Artefakt.
– Picard se oficiálně přenese na Artefakt, který je prošpikovaný agenty Tal Shiaru, ale nikdo to neřeší, nikdo ho nekontroluje a nikdo ho neomezuje v přístupu kamkoliv.
– Borgská krychle asimilovala technologii Sikarianů (ST Voyager – Prime Factors), ale měli ji jen pro královnu?
– Konečně posádka Sirény přijde na to, že Agnes zabila Maddoxe. A … nic.
– Vesmírné kytky sejmou Sirénu a borgskou krychli
– Udělátko, které vše opraví a následně vytvoří dupliky Sirény s warp signaturou.
– Raffi, Rios a Elnor si spolu udělají večer u ohýnku a naplánují s Narekem akci, dostanou se zpět do osady syntetiků, kterou hlídá dvojka „mentálů“, a následně je tam syntetici nechají běhat a koukat na příchozí armagedon, a když je chtějí odpálit tak je to nechává klidnými, i když jenom Soji by je složila všechny do půl minuty.
– Picard lítá se Sirénou mezi „kytkama“ do kterých pálí desítky romulanských lodí, nikdo je netrefí a nikdo je nedetekuje.
– Z „díry“ vylézají nějaká vtipná chapadla.
– Desítky federačních lodí, které přišly chránit galaxii skočí do warpu hned, co Picard Rikerovi řekne, že je vše OK, a nechá Sirénu samotnou s partou sysntetiků, která chtěla sejmout všechen organický život v této části vesmíru.
Netvrdím, že jsem na Star trekem zlomil hůl. Určitě mne dále bude zajímat dění okolo, ale asi moc nevěřím, že by to byl můj šálek Earl Greye … i když Short Treky jsou většinou luxusní, tak aspoň to …
WOW, to je sumář 🙂 Inu, 1000 lidí, 1000 chytí 😉 Nicméně…
– Narek a Narissa spolu nic nemají.
– Jurati není z psychicky nejodolnějších a to nutkání Maddoxe zabít jí do hlavy vložila Oh.
– Když může Paris pochlastávat po Marseille, může Raffi kouřit v poušti 😉
– Sikarijská technologie přenáší osoby. Kdyby tím prohnaly vojáky, ocitnou se bez spojení se Společenstvem.
– Když posádka přišla na to, že vrahem je Agnes, tak se stalo celkem dost a na DS12 měla putovat pod zámek. Jenže ono, když se přijde na to, že jednala pod vlivem, tak to holt je polehčující okolnost, že ano…
– Narek a Narissa spolu sice nic nemají, ale jejich chování má úmyslný sexuální podtext … jsem přesvědčený, že dost zbytečně … nedává to smysl … je to jen na efekt
– Nutkání zabít Maddoxe sice Jurati vložila do hlavy Oh … ale podle knihy spolu Jurati a Maddox byli cca. 4-5 let milenci a Jurati Maddoxe nesoudně obdivovala … i tak by se to dalo zkousnout, kdyby tento vážný etický problém smysluplně rozpracovali, např. formou jako v DS9 S06E19 (In the Pale Moonlight), kdy kapitán Sisko byl přímo-nepřímo odpovědný za smrt romulanského senátora.
– Postava Raffi je napsaná a po celou dobu seriálu prezentovaná jako závislá osoba na omamných látkách a alkoholu. I když jsou zde náznaky, že to není košer, tak je tento fakt ostatními postavami obecně akceptovaný. A Picard Raffi ještě tleská, když v absťáku nebo v rauši je úskokem dostane na Artefakt. No nemyslím si, že toto je zrovna nejvhodnější způsob, jak „modernizovat“ ST. Jinak u Toma si nepamatuji, že by seděl u kormidla Voyageru a měl v ruce panáka 😉 … možná Scotty v díle TNG na můstku simulované TOS Enterprise v s06e04 (Relics).
– Borgové jsou dokonalá součást kontinua ST … First Contact je můj top film … ale s Voyagerem to přineslo dost paradoxů, právě ohledně asimilované technologie, kdy se ukázalo, že by byly schopni se dostat neomezeně do alfa kvadrantu a udělat za federací tlustou čáru. Pokud se oprostím od tohoto detailu, je použití technologie Sikarianů v borgské krychli jasná berlička seriálu PICARD, jak dostat Picarda za Rikerem, neboť ten se v seriálu neměl objevit a epizoda byla dopsaná dodatečně. A opravdu je to pěst na oko. Mimochodem věřím, že by dokázali borgové technologii využít alespoň k přenosu nanosond pomocí dronu nebo vytvořit lokální link jako udělala Sedmá v epizodě VOY S06e02 (Survival Instinct). Mimochodem oživení borgové v ENT S02E23 (Regeneration) také nebyly připojeni ke společenstvu a jak jim to šlapalo 🙂 😉
– Posádka sice po nekonečně dlouhé době přišla na fakt, že Maddoxe odstranila Agnes … s Picardem pokecala 3 minuty a pak šla říct posádce, že s vražděním skončila, že je to pozitivní a vydá se na DS12. Takže dořešeno za další 2 minutky. A ostatní jsou chápající, neboť to je přece pochopitelné. Oproti tomu ve VOY si s tím pohráli drobet lépe S02E16 (Meld).
PICARD má určitě handicap v tom, že má pouze 10 dílů, a ještě v těch 10ti dílech vypráví pouze jediný příběh. Myslím, že je to ta složitější cesta. Dokonale to funguje např. u The Expanse. Jenže ta má obrovskou výhodu, že čerpá z knižní předlohy (i když volně). Pokud někdo chce vyprávět jeden příběh na skoro 17 hodinách, tak to musí být opravdu dobře promyšlené, a to si troufám říct, že PICARD neměl. Myslím, že by Star treku opravdu více slušelo epizodní vyprávění. A argument, že by o tento způsob diváci již neměli zájem (je 21. století, že 😉 ) je podle mého pouze často omílaný a nedoložitelný výrok. Myslím, že odpověď je nepřehlédnutelná v The Orville.
Ve Star treku je mnoho zajímavého, a každý v něm hledá a nachází něco jiného. Ač se nepovažuji za trekies, tak mám shlédnuté všechny seriály, filmy a přečtené všechny knihy vydané v češtině, včetně Omnibus komiksu. ST mi dal mnoho zajímavých podmětů na přemýšlení, v tom je pro mne jeho velká síla.
Kdyby bylo víc času, aby se všechny ty události (např. zabití Maddoxe) nějak rozvinuly a nebylo to tak překotný….
Riker si jentak odskočí z důchodku, aby velel flotile. Pravděpodobně je na tom tak špatně, že na to musej povolávat vysloužilí kapitány.
Romulani jentak pokrčej rameny a odfrčej, přitom zničit syntetiky bylo jejich generační poslání na život a na smrt.
Jedni oplakávaj JL zatímco ho asi druzí zrovna pilně oživovali.
Co bude federace dělat s planetou syntetiků, který si můžou svoje rozhodnutí nechat žít či nenechat žít kdykoli rozmyslet?
No těch ptákovin tam bylo na můj vkus hodně. Skoro se to přiblížilo k náctiletým děckám velících vesmírný lodi v Kelvin Timeline.
Ale i přesto jsem za ten seriál rád. Snad to bude lepší. Včetně Discovery.